Suosittelemme tutustumaan varausehtoihin ennen majoittumista, jotta ikäviltä yllätyksiltä vältyttäisiin ja lomanne sujuisi mukavasti. Mikäli teillä ilmenee kysyttävää, ottakaa rohkeasti yhteyttä.
Varaus ja majoitusehdot
Kohteidemme varaus ja majoitusehdot
Varausmaksu 30% laskutetaan varauksen teossa, loppulasku laskutetaan 30vrk ennen varauksen alkua. Peruutus 30vrk ennen varauksen alkua palautamme 70% kokonaishinnasta.
Varaaja hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan loma-asunnon varaus- ja majoitusehdot varauksen yhteydessä. Varauksen voi tehdä netissä, puhelimella tai sähköpostilla, jolloin vahvistus varauksesta lähetetään asiakkaan sähköpostiin. Varaajalla on suositeltavaa olla voimassa oleva vastuuvakuutus.
Loma-asunto on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 17.00 lähtöpäivään klo 11.00 saakka.
Vuokraan sisältyy varatun lomakohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Normaalit energiakulut, kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet, patjat, peitot ja tyynyt sisältyvät hintaan. Polttopuut sisältyvät vuokraan. Astianpesuaineet sekä wc- (2rll/wc) ja talouspaperit 2rll/keittiö) sisältyvät vuokrahintaan.
Varausvahvistuksen jälkeen asiakas saa sähköpostilla tarkemmat ohjeet avaimen luovutukseen. Avainten nouto tapahtuu osoitteessa Keskuskuja 5, 99130 Sirkka.
Liinavaatteet ja pyyhkeet eivät sisälly vuokraan, ellei lomakohteen kuvauksessa toisin mainita. Asiakkaan on käytettävä lakanoita. Liinavaatteet ja pyyhkeet voi tilata varauksen yhteydessä (sisältäen aluslakanan, pussilakanan, tyynyliinan, käsipyyhe, kylpypyyhe). Myöhemmin tilatut liinavaatteet ja pyyhkeet tulee tilata ennen majoittumista klo 12.00 mennessä saapumispäivänä. Mikäli liinavaatteet ja pyyhkeet joudutaan kuljettamaan huoneistoon jälkikäteen perimme 25,00 euron (sis alv) lisämaksun. Lomakohteen siivouksesta loman aikana huolehtii asiakas itse, mikäli asiakas ei ole tilannut päiväkohtaista siivousta.
Siivous sisältyy hintaan. Huomioithan kuitenkin, että astiat tulee olla laitettuna astianpesukoneeseen, roskat tulee olla vietynä, jääkaappi tyhjennettynä, pullot voi jättää eteiseen. Huonekalut tulee olla paikoillaan niin kuin ne oli saapuessa majoituspaikkaan.
Jos jostakin syystä siivous ei sisälly varaukseen. Mikäli siivousta ei ole tilattu ja kohdetta ei ole siivottu ohjeiden mukaisesti ja on jätetty siivoamatta kokonaan tai jopa osittain, veloitetaan siivouksen koko maksu jälkikäteen. Siivouksen hoitaa kohteissa siivousalan ammattilaiset, joten laatu on oltava myös sen mukaista asiakkaan itse siivotessa.
Huonekalujen siirtely kohteissa on kiellettyä. Mikäli huonekaluja on siirrelty (esim. Ruokapöytä kannettu toiseen paikkaan tai sohva käännetty toisinpäin) on asiakas korvausvelvollinen siirrosta aiheutuneista kuluista 45e (sis alv)/alkavalta tunnilta.
Majoituskohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mitä on ilmoitettu. Loma-asunnon maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä, mikäli ei ole toisin sovittu. Teltan, asuntoauton, asuntovaunun tai vuokrattavien palveluiden (esim.kylpypalju) käyttö loma-asunnon tontilla ilman omistajan lupaa on kielletty.
Asiakas on velvollinen korvaamaan lomakohteelle tai sen irtaimistolle oleskelunsa aikana aiheutuneet vahingot. Asiakkaiden tulee ilmoittaa sisäänkirjautumisen yhteydessä luottokorttitietonsa vahinkovakuuden tai muiden mahdollisten vierailusta aiheutuneiden lisäkulujen kattamiseksi, mikäli majoituspaikka näin vaatii. Aiheuttamat vahingot tulee ilmoittaa sähköpostilla kirjallisesti levillas@levillas.fi. Aiheutuneista vahingoista tehdään kustannusarvio kirjallisesti ja veloitus asiakkaan luottokortilta. Mikäli luottokortti ei toimi, lähetetään asiakkaalle lasku.
Mikäli varaaja kadottaa, hukkaa tai ei palauta avaimia/avaimen vastaa hän kaikista uudelleen sarjoittamisen kuluista ja aiheutuneesta työstä. Perimme minimissään 150e. Aiheettomasta palohälytyksen ja muista hälytyksen kuluista vastaa vuokralainen.
Lemmikkieläimet ja tupakointi kohteessa on kielletty. Lemmikkieläimet ovat sallittuja, mikäli asiasta on erikseen sovittu. Mikäli huoneistossa on tupakoitu tai pidetty lemmikkieläimiä ilman lupaa, on asiakas velvollinen korvaamaan siivouksesta aiheutuneet lisäkustannukset. Minimissään 500 euroa.
Varausmaksu 30% laskutetaan varauksen teossa, loppulasku laskutetaan 30vrk ennen varauksen alkua. Peruutus 30 vrk ennen varauksen alkua palautamme 70% kokonaishinnasta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Peruutus on AINA tehtävä kirjallisesti (sähköpostitse, faksilla tai kirjeellä) majoituskohteen omistajalle. Varaus ei peruunnu automaattisesti, jos laskun jättää maksamatta vaan asiakkaan on aina peruttava varaus kirjallisesti. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut kirjallisesti levillas@levillas.fi osoitteeseen.
Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut huoneiston vuokraajalle.
Äkillisen sairauden tai perheessä tapahtuvan kuolemantapauksen tai muun matkaa estävän poikkeustilanteen varalta asiakkaan tulee varmistaa, että omat matka- ja tapaturmavakuutukset kattavat varauksen kulut, mikäli tapahtunut johtaa tarpeeseen peruuttaa varaus.
COVID – 19 epidemian aiheuttamat kansainväliset matkustusrajoitukset
Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa varaustaan varaus- ja peruutusehdoista poiketen sillä perusteella, että varauksen tehnyt Asiakas tai varauksen perusteella kohteessa Majoittujat eivät pääse saapumaan majoituspaikkaan varauksen ajankohtana sen takia, että asiakkaan tai majoittujien lähtömaan valtio tai Suomen majoituspaikan sijaintivaltiona ovat asettaneet matkustusrajoituksia COVID-19 koronaepidemian takia. Matkustusrajoitukset eivät muodosta Force Majeure – tilannetta, koska COVID – 19 epidemiassa asetettavat kansainväliset matkustusrajoitukset eivät ole ennakoimattomia. Asiakkaan peruutukseen ja saapumatta jäämiseen sovelletaan tässä tilanteessa normaaleja varaus- ja peruutusehtoja.
Yllä todettua sovelletaan myös siinä tapauksessa, että Asiakas tai Majoittujat eivät pääse Suomeen lentojen peruuntumisen tai aikataulujen muuttumisen takia. Lentojen peruuttaminen ja aikataulujen muuttuminen on mahdollista COVID – 19 epidemian takia eikä kyseessä ole ylivoimainen este, koska kyse ei ole ennakoimattomasta tilanteesta.
Mikäli asiakas ei saavu majoituskohteeseen varauspäivänä klo 00.00 mennessä, eikä ole ilmoittanut, että saapuisi myöhemmin, perutaan varaus automaattisesti.
Loma-asunnon edelleen/jälleenvuokraus kolmannelle osapuolelle on ehdottomasti kielletty, loma-asunnon vuokrasopimus purkautuu välittömästi, mikäli väärinkäytöstä havaitaan. Ellei toisin ole asiasta sovittu.
Sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksesta syntyneet riidat keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, riidat ratkaistaan Lapin käräjäoikeudessa. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Kaikissa tapauksissa pyydämme kääntymään puoleemme välittömästi ongelmien ilmaantuessa.
Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure) tai mikäli este majoittumiseen on ulkopuolisen tahon/tilan aiheuttama Majoituspaikka voi peruuttaa varauksen, mikäli katsoo sen aiheelliseksi. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamastaan vuokrausmaksusta 50% takaisin. Jos varaus joudutaan keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen takia, niin maksuja ei palauteta.
Huomautukset majoituskohteen varusteeseen ja kuntoon liittyvät on osoitettava välittömästi joko sähköpostilla levillas@levillas.fi tai vikalinkistä. Jälkikäteen tulleita puutteita ei huomioida. Joissakin kohteissa on internet yhteys ja niissä esiintyvät häiriöt tulee ilmoittaa välittömästi majoituspaikalle ja ne pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Majoituspaikka ei myönnä hyvityksiä majoitushinnasta mahdollisten internet-yhteydessä esiintyvien häiriöiden tai toimimattomuuden perusteella.
Kiitos ja Hyvää Lomaa!